Black Friday

Dan najveće shopping groznice kod nas i u svijetu

Mega popusti, naguravanje, gužve i prepirke oko toga tko je prvi vidio zadnji preostali artikl. Pročitajte zanimljivosti o danu najvećih popusta!


Zaustavite kradljivce! 
Kanada već se dugi niz godina bori zadržati kupce koji zbog velikih popusta na Black Friday hrle u shopping u SAD. Kanadske trgovine bile su prisiljene ponuditi jednako dobre popuste i pokrenuti vlastite Black Friday akcije. 2012. godine napokon su uspjeli zadržati kupce doma pa je to bio najuspješniji Black Friday u Kanadi. 

Nepokorivi Britanci. 
Pokušaji da se u Ujedinjeno kraljevstvo uvede Black Friday sežu u početak 21. stoljeća. 2014. godine činilo se da su Britanci napokon (iako s gunđanjem) prihvatili ovaj Američki običaj. No, loša organizacija dovela je do gužvi, naguravanja pa i ozljeda u trgovinama te je policija morala intervenirati. Od 2015. godine mnoge veće trgovine su napustile, umanjile ili naveliko modificirale koncept Black Fridaya zbog lošeg publiciteta. 

Zašto samo jedan dan, kad može biti cijeli vikend? 
Tako bar misle u Meksiku gdje su uveli El Buen Fin („Dobar vikend“). Ovaj pandan Black Friday-u postoji od 2011. godine kada je država pomaknula službeni praznik Meksičke revolucije kako bi stvorila spojeni vikend od tri dana. Na El Buen Fin trgovine rade dulje, imaju posebne promocije i zabava traje dok god ima što za kupiti. 

Jour XXL 
Black Friday groznica počela je 2014. godine u Francuskoj. Popusti su išli i do 85%, a trgovci su favorizirali američki izraz Black Friday radije no francuski „Vendredi noir“. No, zbog terorističkih napada koji su se u studenom 2015. dogodili u Parizu, pojedini trgovci počeli su uvoditi termin Jour XXL („Dan XXL“) kako bi izbjegli negativne konotacije američkog crnog petka. 

Diljem svijeta 
Za šopingholičare to je dan velikih popusta, no za trgovce Black Friday je dan ogromne zarade zato nije ni čudo što se proširio po cijelom svijetu. Portal eMAG prvi je uveo Black Friday koncept u Rumunjsku 2014. godine kada je ostvario zaradu od 37 milijuna eura. 

U Norveškoj je Black Friday počeo 2010. kao kampanja shopping centra Norveški Outlet i od tada se održava svake godine. Twitter je doveo Black Friday u Australiju i to 2011. godine, tada je portal Online shopping USA promovirao hashtag #osublackfriday pomoću kojeg su širili obavijesti o popustima i akcijama u trgovinama. Kroz razne kampanje online trgovina i portala, Black Friday je došao u Njemačku, Južnu Afriku, Austriju i mnoge druge države. 

U Hrvatsku je Black Friday stigao 2014. godine i od tada postaje sve popularniji. Ove godine, najveća shopping groznica dogodit će se 24.11., jeste li već napravili svoj popis za shopping? 

  Prethodni članak Sljedeći članak